2 september 2008

"Allt-i-allo"

Det är tur man har muskler, och ork... och framför allt att viljan finns där (här). Idag handlade dock den goda viljan enbart om att bli klar, ingenting annat.
Idag har skolkuratorn ställt i ordning sitt provisoriska nya rum helt på egen hand, kånkat och släpat tunga saker och möbler så svetten lackat. Skolkuratorn har även kånkat och burit på studie- och yrkesvägledarens saker samt bytat plats på, och kopplat in, bådas våra datorer. Vaktmästaren hade snålt med tid idag och SYV:en... ja, hon hade svårt för att hjälpa till med bärandet helt enkelt.


Jag önskade innerligt att någon skulle komma fram och stoppa mig mitt i flytten, säga "nämen, oj - nej det där ska inte du behöva slita med, det där tillhör mina arbetsuppgifter och mitt ansvarsområde, ägna du dig istället åt sådant som en skolkurator egentligen ska göra på en skola"!
Fast det kom aldrig någon som sa sådär. Tyvärr.

Men i morgon är en annan dag. Och den blir nog bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar