26 oktober 2008

LAN

Älsklingskillen och extrabarnet har "LAN:at". Man gör det nuförtiden, om man är någonstans runt tonåren... Tydligen är det någon slags tjusning med att koppla ihop en massa datorer, spela något häftigt spel tillsammans och inte sova alls på ett dygn eller två.
Det är svårt att förstå den tjusningen när man närmar sig 40-strecket, och för egen del njuter oerhört av att få sova gott en hel natt...
När våra grabbar LAN:ar betyder det att de sover över hos varandra, plockar fram sitt för tillfället bästa TV-spel och spelar så länge de orkar innan ögonlocken trillar ner...
Gårdagens LAN startade runt 21-snåret, med paus för tandborstning och kvällskissning vid 22:30 ungefär. När jag och sambon gick och la oss vid midnatt ställde vi klockans alarm på en dryg halvtimmes fortsatt LAN, och kom överens om att det därefter fick bli en kort sovpaus - vaknade de till under natten så var det naturligtvis fritt fram för fortsatt LAN:ande...

Jag tyckte mig faktiskt höra deras röster när jag själv vaknade till under natten, men jag måste säga att jag inte är helt säker. För grabbarna säger att de har sovit gott hela natten... (??)
Kanske de vaknade till och bara kom överens om att sova vidare då?

Men i morse - var LAN:et igång igen! Ja, efter frukost och påklädning förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar