20 november 2008

Hur botar man en förkylning?

Jag är förkyld. Inte riktigt så illa att jag måste stanna hemma från jobbet, men tillräckligt illa för att känna mig bedövad och svullen i hela huvudet. Näsan skulle jag helst vilja plocka av bara - lägga den längst in i en låda någonstans och bara låta den rinna klart. Om den kände sig ensam och övergiven därinne skulle halsen kunna göra den sällskap, tills att den där envisa sandpapperskänslan gav upp och försvann...
Förkylning är jobbigt. Jättejobbigt. Så vad gör man? Hur botar man en förkylning?
Det är klart att man kan ta hjälp av de traditionella grejerna...


... men shopping kan nog också hjälpa mot förkylningsbesvär. Lite i alla fall. Och får man betala med andra pengar än sina egna så kan det säkert hjälpa ännu lite bättre faktiskt.

Efter förmiddagens kuratorsmöte och arbetsplatsträff tog jag jobbets stora plånbok med mig och drog till Shoppingstaden så snabbt jag bara kunde (med chefens OK, kanske jag bör tillägga...). Och jodå, det blev en hel del nytt! Och femsiffrig slutsumma...
Leverans av de stora prylarna blir det om någon vecka, men "plocket" kunde knökas in i bilen direkt! Perfekt! Det är nästan så att jag längtar lite till måndag, när jag får packa upp allt det vackra som jag lyckades plocka åt mig - men bara nästan.

Och jo, jag tycker nog att näsan rinner en aningens mindre nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar