5 december 2008

38... 3:a, 8:a...

... BINGO!
Det är födelsedag idag. Min födelsedag!
Och jag har fått hur mycket fint som helst; födelsedagssång, massor av pussar och kramar, hur mycket svansviftande mys och gos som helst, kaffe med äggröra och rökt skinka till frukost, en härlig promenad med nallebjörnsvovven och en hel massa underbara födelsedagspresenter!

Sommar, sol och hav mitt i kalla, ruggiga december - är det inte fantastiskt?! Det är ju precis det jag längtar efter.
"Tusen strålande solar" i pocketbok-format, CD-skiva med havsbrus, vågskvalp och skriande sommarfiskmåsar, en hel höööög SPA-attiraljer gjorda av enbart naturliga ingredienser (svensk havstång bland annat!), och så ett besök på skönaste stället - där jag kommer att få njuta av tångbad och massage tillsammans med sambon! Häärligt!

Och jag hann väl knappt påbörja min dag förrän kära pappa knackade på dörren, tillsammans med en fantastiskt fin bukett av mina favoritblommor! En varm kram fick jag också, och liten pratstund vid köksbordet.

Det är härligt med sådana spontanbesök!


... Och många fler gratulationer har jag sedan fått - från alla håll och kanter i världen; Riga, Stora Hult, Ängelholm, Toarp, Brammarp, Helsingborg, Vejbystrand, Förslöv, Båstad, Hjärnarp...

Ja, jag är lyckligt lottad.

Ikväll äter vi gott - jag och sambon, älsklingsbarnen och nallebjörnsvovven. Jag har bakat bröd, som tillbehör till de smaskiga räkorna och sambon ska köpa både kladdkaka och ostkaka med sig hem!

Kanske blir det en mugg glögg också innan födelsedagskvällen är slut? Det blir det nog.


Vilken härlig dag!
Vilket härligt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar