22 januari 2009

"Hon vill ha puls"...

... ja, för att citera en gammal GT-låt då! (observera att det förmodligen är en engångsgrej, detta att jag citerar GT-låtar alltså)
PULS är i alla fall temat för dagen, eftersom jag nu har tackat ja till förfrågan om att delta i en sänka-pulsen-tävling på jobbet...
En första pulsmätning ska ske under vecka 9 och sedan är det ny mätning i oktober någon gång...
Det lag som har sänkt sin puls mest vinner fem extra semesterdagar!
Jomen det är väl verkligen något att få upp flåset för?!

Nu har jag lovat Kollegan att mest sitta stilla under vecka 8, sportlovsveckan i Storlien...
Jag ska åka så lååångsssaaaamt jag kan, i enbart gröna pister, ta mååånga lååånga pauser vid brasan och dricka massor av varm choklad. Kollegan tyckte gott att chokladen kunde toppas också, med mycket fluff och lättvispad grädde...

Tillsammans med allt stillasittande skulle denna läckra diet mycket väl kunna garantera ett riktigt, riktigt uselt resultat i pulsmätningen - och det hade ju i och för sig varit bra, för det är ju en fördel om man startar där liksom...
Jo, för sen när jag kommer i gång ordentligt och får upp flåset så blir ju skillnaden oerhört stor, och jag kommer garanterat att bidra med en jättesänkning av min puls!

Och sen har vårt lag segern som i en liten ask... he he he... Moahahahaha!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar