13 januari 2009

Lite vårkänslor en vanlig tisdag i januari

Det var så förbaskat mörkt i morse! Och hela dagen har det dessutom duggregnat, alternativt regnat lite mer... kalla vindar har virvlat över de skånska slätterna och nej - det blev aldrig riktigt ljust idag.


Trött, trött, trött och frusen var jag när jag äntligen fick stänga ner skolkuratorskontoret och ge mig av hemåt, och jag önskade av hela mitt hjärta att det liksom bara skulle skifta, på något mirakulöst sätt, helst till härligt varm och solig högsommar...
Men icke.

Så jag tog saken i egna händer! Åkte raka spåret till ICA-butiken och inhandlade lite försmak av vår och försommar - jo, en sådan här dag kändes det absolut som good enough.

Alltså; på tisdagskvällens middagsbord dukades det fram färska räkor med aioli och citron, grillade kycklingklubbor, små trevliga tapasrätter såsom grillade kronärtskockshjärtan och chili con queso (ostfyllda chilifrukter alltså, för er som eventuellt inte är så bevandrade i det spanska språket... så fick jag sagt det också liksom, hö hö) samt finfin laxpaté med sås gjord på crème fraiche, gräslök och stenbitsrom! Ett trevligt och försomrigt litet buffébord blev det, med andra ord.
Som kronan på verket slog jag till med två tulpanbuketter också.

Nej, det blev förstås varken varmare eller ljusare utomhus. Fast det gjorde en hel del för oss här inne! (man får göra vad man kan ju - acceptera det man inte kan förändra och förändra det man kan! Och kära vänner, innan vi vet ordet av så är det maj månad... minst! Tror ni inte?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar