1 februari 2009

Allt är som vanligt. Och ändå inte.

Vaknat
Stigit upp
Väckt fyra barn och ätit frukost
Gosat med nallebjörnsvovven

Duschat och klätt på mig
Borstat tänder och torkat håret
Lagt smutskläder i tvättkorgen
Lagt rena kläder i garderoben
Druckit kaffe
Kollat mailen
Pratat med barnen och pratat med sambon
Gosat med nallebjörnsvovven

Badat nallebjörnsvovven och torkat pälsen torr
Ätit lunch
Skjutsat barn till grannstaden
Tvättat bilen
Städat huset
Pratat med barnen
Gosat med nallebjörnsvovven

Snart äta middag
Snart ta nallebjörnsvovven på promenad

Sedan parkera mig i TV-soffan
Sedan läggdags
...

Jodå, dagen idag rullar på...
Ungefär som vanliga söndagar brukar göra.
Allting är sig likt.
Och ändå inte.

Du är i mina tankar precis hela tiden. Din framtid också.

5 kommentarer:

  1. Skönt att du funkar...Mem du har du 4 barn,och arbetar utanför hemmet. Wow, säger jag, jag beundrar dig.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Är det kanske så att vår uppgift i livet går ut på att föda, uppfostra, hjälpa våra barn att bli vuxna och sen har vi gjort vårt.
    Så enkelt. Så naturligt.

    SvaraRadera
  3. Monika: Jodå, visst funkar jag - det finns alltid de som har det värre... Och oavsett vad som händer och sker runt omkring oss, med oss, med de vi älskar, så måste ju livet och dagarna rulla på.
    Angående barnen - två egna har jag, sedan finns här nästan alltid ett eller ett par "extrabarn"... vardag som helg... vilket oftast är jättemysigt!!
    Kram tillbaka!

    Anonym: Ja, så kanske det är..? Fast känslor av kärlek och ömhet kan man ju ha i alla fall, och önskningar, tro och hopp... Jag tycker inte att det finns något givet svar på den frågan, men visst förändras relationen mellan barn och föräldrar i takt med att barnens ålder stiger och de utvecklas till mer självständiga individer... flyttar hemifrån och bildar egna familjer... Konstigt vore ju annars, åtminstone i mitt tycke.

    Just nu kretsar mina tankar mest kring någon som inte är mitt eget barn, men som jag ändå älskar och oroar mig för. Mycket.
    Inte enkelt alls. Men väldigt naturligt.

    SvaraRadera
  4. ...bara en varm KRAM från mig!


    /B

    SvaraRadera
  5. B: Tack! Och jag skickar en lika varm kram tillbaka till dig!!

    SvaraRadera