21 maj 2008

Sommarträdgård och MVG









Försommar... (djupt andetag genom näsan, och så - "ahhhh...") Nu grönskar det i alla möjliga nyanser överallt och det är så himla
vackert! Och det doftar - syrén, spireahäck och inoljade trätrall, som påminner om barndomens pigga och glada sommardagar... Jag drabbas av förälskelse-attacker hela tiden och önskar att jag kunde ta hela naturen i famn!
Idag har jag och nallebjörnsvovven planterat blommor i utekrukorna. Mest jag som planterade faktiskt, om jag ska vara ärlig. "Lilla" loppan ville mycket hellre att vi skulle leka med hennes pinnsamling, som växer och växer för varje dag som går... Jag får väl vara hygglig och säga att det har varit ganska lugnt nu ett tag, men i perioder blir hon lite tvångsmässig och då betyder varje promenad också ny pinne till samlingen. Och när "pinne" mycket väl kan vara detsamma som ett mindre träd... ja, då förstår ni kanske hur stor den där samlingen kan bli emellanåt. Vi bär bort, och vovven bär hem...
Nåväl - det blev vackra krukor till sist, när jag väl kunde bestämma mig för vilka färger och plantor som skulle höra hemma var och nu står de där och pryder sina platser!

Mer trevligheter! Idag ger jag de största grattiskramarna och dånande applåder till kloka, ambitiösa och talangfulla dottern som kommer att få MVG i musik!!
Det blir solosång på terminsavslutningen i vanlig ordning och man önskar ju att man fick tillåtelse att komma dit och lyssna... Nog för att vi får höra den ljuva stämman här hemma också, för det nynnas och trallas mest hela tiden, men ändå.
Fast det kanske blir solosång på sommarens konfirmation också, om man har tur..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar