22 maj 2008

Njutning


"Du behöver inte komma först, du kommer fram i alla fall. Ta ett steg i taget och njut av stunden. Lugn och fin..."

Så står det att läsa på en griffeltavla, placerad precis innanför dörren till en av de hääärligaste restauranger jag vet. Men att kalla stället för restaurang, och bara det, det räcker liksom inte. Det är inte rättvist och det beskriver inte känslan jag vill åt, för det här är också ett ställe dit man går för att bara vara. Inredningen är avskalad, vit, naturlig. Inget som stör, inget som konkurrerar med upplevelsen av här och nu. Jag kan helt enkelt bara befinna mig i ögonblicket, njuta av hur vacker maten är och hur väldigt gott den smakar...

"Mat som innehåller tid, kärlek, omsorg och överraskningar. Som för en stund får oss att glömma tiden och istället vara närvarande i det rum där matbordet står…". Det är så de uttrycker det själva, de underbara som lagade till min lunch idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar