23 maj 2008

Växlande molnighet...

Solen skiner inte alla dagar, som bekant. Rent vädermässigt har det tack och lov varit soligt idag, och ganska varmt också, men ur en annan vinkel mulnade det på rejält under förmiddagen. Nu kommer man att få stifta bekantskap med någon som inte verkar vara så himla kul, vilket känns både otryggt och jobbigt. Jag sa till fina, underbara vännen A.P att det säkert skulle bli såhär, det kändes i magen helt enkelt, och magkänslan hade ju rätt den här gången också. Så det blir till att hålla sig på sin kant och vakta sin tunga, skulle jag tro, vilket känns mycket mycket tråkigt.

För att lätta upp sinnesstämningen lite (det är ju ändå fredag - helgen står för dörren och molniga himlar göre sig icke besvär, tack!), åkte jag på shoppingtur efter jobbet. På Jysk kan man hitta lite av varje till ganska billigt pris, så dit kan man åka om man inte behöver något alldeles särskilt. Alltid hittar man något som kan pigga upp... Och det var just vad jag gjorde! Gissa vad som kastade sig framför mina fötter när jag klev in i butiken, och skrek "köp mig, köp mig!"?
Jo, där var den ju - den klatschiga vaxduken!! Jag köpte raskt fyra meter och hoppas nu att skaparlusten kommer att infinna sig under helgen...
En liten hälsning till B som flyger till Mallis i morgon: glöm inte att MMS:a bilderna från miss wet t-shirt-tävlingen!! Jag lägger ut dem på bloggen bums! ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar