13 juni 2008

Om att kasta sten, eller nå´t...

Det är sannerligen inte lätt att vara "rätt". Ibland ska det vara si och ibland ska det vara så. Svårt att veta när det ska vara vilket, liksom... särskilt som förväntningarna är väldigt olika från stund till stund. Åtminstone upplever jag det så, och vi har ju alla vår egen "sanning".

Det är svårt att vara någon annan än mig själv.

Vid närmare eftertanke så är jag väldigt nöjd med att jag är jag, och jag har ingen tanke på att försöka vara någon annan. Och nej, jag behövde egentligen inte tänka efter heller.

Man får helt enkelt ta mig som jag är, för det är såhär jag är - varken mer eller mindre.
Och det får väldigt gärna kretsa lite hur som helst. Vi har alla ett ansvar.

Tyckte att ett glashus passade bra. Var och en får väl tolka det på sitt sätt. Om man vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar