1 juni 2008

Härligt, somrigt latmaskliv

Rena rama solsemestern har det varit, hela härliga helgen i Costa del Bjäre! Strålande sol och riktig värmebölja... uuunderbart! Så det har mest varit somrigt latmaskliv på altanen - ryggläge i solsängen, en väldigt bra pocketbok (Agneta Sjödins "En kvinnas resa", rekommenderas starkt!!), svenska jordgubbar och goda grillmiddagar. De modiga har cyklat ner till piren och doppat sig i havet. Ja, det gäller att passa på! Sambon fick riktiga medelhavsvibbar och öppnade en flaska grekisk ouzo, vilket mycket väl passade in i helhetsbilden - ända tills han smakade på det. Ouzo får nog grekerna behålla för sig själva... Läste förresten någonstans att vi svenskar är det folk som mest av alla "passar på", vilket i och för sig inte är särskilt konstigt med tanke på den korta tid som det är sommar och behaglig temperatur här i vårt avlånga land...

Fullt av barnkompisar har det också varit här i helgen, vilket är lika härligt och underbart som sommarvädret! Jag blir glad när jag ser och hör att de trivs hos oss och känner sig som hemma, och jag känner tacksamhet för att våra barn har så fina vänner. Själv blir jag kallad "halvmamma" - en mycket fin komplimang från en barnkompis!
Äkta uppskattning värmer i hjärtat!
Skänker en tanke till B som nu är hemkommen från Mallis, där det har regnat och mulnat i stort sett hela veckan. Riktigt, riktigt tråkigt att det blev så! För hennes skull (och många andras!) hoppas jag att medelhavsvärmen stannar kvar ett tag till. Välkommen hem igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar