25 augusti 2008

Familjelycka

Hotellet var fantastiskt, helt enkelt. Relaxavdelningen passade mig och sambon alldeles utmärkt medan barnen trimmade sina kroppar på ett välutrustat gym (ja, som om deras kroppar nu behövde trimmas egentligen...). Sedan dusch och ombyte, ett glas bubbel i champagnebaren ("on the house", jo man tackar!) och lite senare varsin alkofri snyggdrink till barnen, blandad i bästa filmen-Coctail-stil, medan jag och sambon smuttade på alkoinkluderat. Klockan närmade sig midnatt när vi valde att krypa till kojs i de sköna hotellsängarna, jag och sambon i vårat rum och barnen i sitt (vi hade en tvårummare - bara en sån sak!). Ja, sen väntade förstås stora frukostbuffén på morgonen... behöver jag kommentera den överhuvudtaget??
Och som en extra bonus fanns det läckra Silvia Papas-verk lite här och var!



Efter utcheckning var det dags för älsklingstjejens tandemskärmflyg! I strålande solsken, till skillnad från det hällregn som vi fick veta öste ner här hemma... Vädergudarna var helt och hållet på vår sida, som tur var. Eller, tur och tur egentligen, det bör påpekas att avresedagen var noga inplanerad.
Flygningen gick bra, älsklingen var nöjd och lycklig och massor av bilder togs naturligtvis för att föreviga denna stund! 300 meter upp i luften är ändå en bit...

Ett hejdundrande Lisebergsbesök fick avsluta dagen! Solen sken ännu från en nästan molnfri himmel och FlumRiders ganska smutsiga vatten svalkade skönt... Det blev fartfyllda åk (sambon vågade åka Kanonen och jag skrek mig hes i Balder som vanligt), stora portioner popcorn och sex kilo vinst i chokladhjulen!
Och nej, jag gick inte in på "Hotell Gasten".

Det enda vi egentligen är missnöjda med är att vi behövde åka hem redan på lördagskvällen...
En underbar helg, helt enkelt. Batterierna är laddade och alla behov har tillfredställts! ; )

2 kommentarer:

  1. Det glädjer mig att läsa om familjelyckan!

    SvaraRadera
  2. Va kul! "Delad glädje är dubbel glädje"...

    SvaraRadera