13 augusti 2008

I morgon är det dags.

Jobbväskan har rotats fram från den mörka lilla vrå där den stått gömd i snart sex veckor... Almanackan har öppnats. Tack och lov inga överraskningar som jag hade förträngt! Jobbmobilens röstbrevlåda har avlyssnats, så jag vet vad det finns att "ta i" i morgon. Inga stora överraskningar där heller - skönt.

Nej, jag kan inte säga att jag ser fram emot att återvända till vardagens plikter, men (och här plockar jag fram "Sinnesrobönens" kloka ord...) jag har helt enkelt inga andra val än att acceptera det jag inte kan förändra.
Finnes: ledig plats på badbryggan... (fast bara tills arbetsdagen är över!)

Bara en endaste sak oroar just nu; passar jeansen?
Den lyckliga sommarkroppen har inte knölats ner i ett enda åtsittande plagg på väääldigt länge... Jag klämmer lite försiktigt på midjemåttets mjuka isolering och konstaterar att det nog får bli något löst sittande plagg i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar