7 september 2008

Vägval

Tänk vad man kan hitta här på "nätet"! Nästan allting tror jag, både sanningar och lögner. Idag hittade jag en ny liten stig som ledde fram till någonting som gjorde mig... hmm, förvånad tror jag. Hade jag varit någon annan så hade jag kanske blivit ordentligt sårad. Kanske hade jag känt skuld, kanske hade jag legat sömnlös i natt.
Men nu är jag inte någon annan, jag är jag och glad för det. Glad för att jag har kommit en bra bit på väg i mig själv - nöjd med att jag vet vem jag är, vad jag står för och vad jag behöver för att må bra. Jag är klok nog att inse att jag är den som måste ta ansvar för mitt liv och min lycka. Jag är också klok nog att inse att jag inte har ansvar för någon annan vuxen människas lycka och mående. Nej, faktiskt inte.

Tänk så tokigt det kan bli, när människor väljer den långa, krokiga och komplicerade vägen.
Livet kan vara så enkelt, men vi är förstås alla fria att välja förhållningssätt till det som livet för med sig... Jag också. Sambon också. Och barnen såklart!

Och till och med dessa små rader kan tolkas på olika sätt, beroende på vem läsaren är...
Just nu sänder jag mina allra varmaste tankar till underbara vännen A. Jag tänker på dig och hoppas att allt är som det ska vara. Alla mina tummar håller jag för dig. Stenhårt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar