10 oktober 2008

NUMMER 100!

Det hundrade inlägget får kasta lite ljus på guldkornen i tillvaron! De där som bara dyker upp mitt i vardagen och förgyller lite extra, de som tenderar att bli fler och fler ifall det är på dem man fokuserar - som till exempel...
  • ... att jag och hushållsassistenten "satte bröddeg" i går kväll, deg som vilade behagligt i kylskåpet hela natten och som sedan gav nybakat bröd till dagens frukost! Tack kära vännen L för receptet!
  • ... att älsklingsbarnen och extrabarnen gärna spenderar tid med mig emellanåt och att vi skrattar så gott tillsammans!
  • ... naturens alla vackra höstfärger! En dag som idag - när solen skiner och värmer, och jag går långpromenad med nallebjörnsvovven - kan jag nästan inte se mig "mätt"!
  • ... att det plingade till i min mobil i morse - vännen och kollegan B meddelade att hon var på väg och att vi ses på "plaza" på söndag!
  • ... att det bara är en vecka kvar till en efterlängtad lunchdejt med härliga vännen A.P!
  • ... att det luktade gott av härligt, äppledoftande sköljmedel i hela tvättstugan när jag tvättade idag! Det bästa av allt är att de nytvättade kläderna kommer att lukta lika gott!
  • ... att det bär av till Umeå om bara en och en halv dag! Det ställs till med skolkuratorskonferens i dagarna två och en halv och det kommer att bli intressanta föreläsningar och workshops tillsammans med mååånga andra skolkuratorer från hela landet! Goda hotellfrukostar, skön hotellsäng, goda middagar och trevlig underhållning! Så himla kul!
  • ... de vackra blockljusen på köksbordet, som höjer mysfaktorn på både vardagsmiddagar och vardagsfrukostar!
  • ... att sambon ropar "vill du ha kaffe?", och faktiskt hämtar en välfylld mugg till mig trots att vi just har tjafsat med varandra och "inte är på vårt allra soligaste humör" (sambons uttryck för jävligt irriterad, typ)!
  • ... alla mina fantastiska vänner och de i släkt och familj som finns bakom, framför, runt om och bredvid mig mest hela tiden - i tanke och (eller) handling! Ett litet sms, ett mejl, ett telefonsamtal, en påhälsning, en fika tillsammans... vilken skillnad det kan göra på en dag! Jag är lyckligt lottad, ytterst tacksam och väldigt stolt över att höra ihop med dem alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar