7 november 2008

Kanske inte riktigt rätt person på rätt plats..?

Ibland blir det inte bra alltså. Exempelvis om man bidrar till att skapa problem som från början inte alls fanns, då blir det ofta väldigt tokigt i slutändan.
Eller om man som vuxen person liksom vägrar inse att en fråga är färdigdiskuterad - over and out! - och inte riktigt vill lyssna på det som en ungdom om och om igen försöker framföra. Då blir det också väldigt ofta tokigt i slutändan.

För min dotters räkning har jag nu varit väldigt övertydlig i kontakten med en ganska speciell vuxen och yrkesarbetande person. Förhoppningsvis förstår hon nu vad jag menar, och tar orden till sig, kring vad älsklingstjejen vill och inte vill.

Annars vet jag inte riktigt hur jag ska gå tillväga.

2 kommentarer:

  1. Oj då, hörs som om boxhandskarna ska dammas av...
    Jag menar, om inte orden räcker till? Eller, förespråkar vi inte våld?

    SvaraRadera
  2. Jo, snart tar nog nävarna vid...

    SvaraRadera