10 december 2008

Ja, då ska vi se!

Där fanns fint dekorerade ägghalvor och sill i alla dess former, ris à la malta och lax och paté, hovmästarsås och annan sås, knäck och mandelmusslor... och rökt korv och kokt korv och kaffe och glögg, sylta och leverpastej, skinka och prinskorv, ischoklad, brunkål och grönkål, köttbullar, janssons frestelse och chokladtryfflar....
Ja, ni fattar.
Julkalas nummer 3 är avverkat, genomgånget och genomfrossat.

Slutsats: jag blev proppmätt i dag också.
Och jag tänkte oerhört mycket på de fattiga barnen i Afrika idag också...

2 kommentarer:

  1. Jag har ännu inte sett skymten av julmat.
    Det känns helt okej faktiskt.

    SvaraRadera
  2. Jag förstår det, Sus.
    Verkligen.
    Jag funderar nu allvarligt på att byta ut julaftons julmat mot juleröda kräftor...

    SvaraRadera