8 januari 2009

Första dagen avklarad, det gick ju bra!

Lååångt jullov är till ända och vardagslunkens första arbetsdag är avklarad...
Första dagen efter långledighet är alltid lite ångestladdad för mig så det är skönt att ha den avklarad.
Fast egentligen önskar jag ju att jag hade varit ledig jämt...
Men ändå - det var ju kul att träffa alla kollegor igen!
Fast egentligen önskar jag ju att jag hade varit ledig jämt...
Hmm.

Nåväl. Jag har suttit på min platta, sladdriga röv hela dagen och lyssnat till en fantastiskt underhållande psykolog/forskare (relativt förvånande faktiskt, dock helt sant!), bortsett från ett par, tre avbrott. Under ett av dessa avbrott vallades vi i samlad trupp till en fantastiskt fin matsal, där vi bjöds på:
1. väl tilltagen salladsbuffé, inklusive smör och bröd, ägg och sill...
2. pannbiff med kokt potatis, sås och lingon...
3. ostbricka, honungsmelon och apelsinklyftor...
4. kaffe och liten kaka... (orkade inte jag)
De andra, lite kortare avbrotten bjöd på kaffe och mackor, kaffe och kanelbulle, endast kaffe och/eller vatten samt olika varianter av färsk frukt... (jag tog inte av allt)

Ja, en glassig dag har det varit helt enkelt - grandios skulle man kanske kunna säga, om man vill ta i riktigt ordentligt och vräka på med de stora superlativen!
Och ändå är jag helt slut nu.
Eller, kanske det är just precis därför??

Tur att jag är ledig i morgon...
Man måste ta det lugnt i början.
Det är jätteviktigt.
Inte stressa på och riskera att bränna ut sig.
Nej, för det är inte riktigt min melodi.

Hur avslutas en sådan glassig dag då, undrar kanske ni...

(Jamen, med glass förstås!)

2 kommentarer:

  1. En dag i matens tecken. Men glassen på slutet var väl i största laget.Förstår att du måste vara ledig i mg.

    SvaraRadera
  2. Anonym: Ja, i matens tecken, definitivt! Men även i aha-upplevelsernas tecken - det var ju intressant föreläsning också gu´bevars!

    I morgon får jag ta igen mig rejält...

    SvaraRadera