9 januari 2009

Prince, Filip Hammar och Fredrik Wikingsson

Nu börjar filmen "Purple Rain" på Canal+ Hits Sport (konstigt namn på en TV-kanal förresten...). Prince var min stooora idol på 80-talet, då när det begav sig, och jag vill se den där filmen! Fast här hos oss kan vi inte se Canal+ Hits Sport.
Järnspikar!

Ting har rätt - det gjordes mååånga sköna filmer på 80-talet.

Nej, jag får titta på "Frånvarande" istället, på TV8. Där sitter ett gäng mer eller mindre kända personer och diskuterar Filip & Fredrik - vilka de är var för sig liksom, och vilka de blir tillsammans... hur de skulle klara sig var för sig liksom, och hur de nu klarar sig tillsammans...
Inte jättekul, även om jag gillar Filip & Fredrik.

Kanske skulle jag stänga av TV:n helt och hållet förresten?
Kanske dammsuga istället?
Eller åka och handla, fylla på i kyl och frys?
Äh, skit samma. Det är faktiskt rätt skönt att bara dega bort en ledig fredag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar