22 februari 2009

Slappardag... Jag filosoferar, njuter och bara ÄR.

Söndag.
Sista dagen på ledigheten.
I morgon är det måndag och vardagslunk igen.
Det gäller att ta vara på denna sista dag alltså.
Helt utan prestationsångest och höga förväntningar.
Bara njuta, alldeles otroligt mycket och slappa som aldrig förr...
... alltså sitter jag fortfarande i morgonrock, oduschad och med oborstade tänder, trots att klockan hunnit bli 12:20 vid det här laget.

TV:n visar Let´s Dance.
Repris från i fredags.
Det passar mig bra, för när programmet rullade i fredags så rullade jag och familjen fram på E4:an, någonstans mellan Storlien och Skåneland.
Så jag missade ju det.

Nu är det skönt att vara hemma igen.
Trots snöslabb och stundande vardagslunk.
Trots stor saknad efter carvingskidor och röda pister!

Nu har kroppen fått vila ut, efter dryga 13 timmars bilkörning utan paus.
Resväskor och sportbagar är uppackade och undanstuvade.
Nästan all smutstvätt har snurrat runt i tvättmaskin och torktumlare, och blivit ren och fin igen.
Nallebjörnsvovven har hämtats hem och svansen viftar som den ska!
Och jag har fått fylla på energireserverna.

Och är det inte vårsolen som börjar titta fram därute nu..?
Snart i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Välkommen hem, kära resenär:-)
    Skönt att svansen viftar som den ska, hehe.

    Jo, hos oss är det som en nöjespark och Irish är den största attraktionen! Han får mig att skratta VARJE dag och det är fortfarande (efter 10 år) spääännande:-)

    SvaraRadera
  2. Tesstamente: Det låter underbart! Jag är glad för din (er) skull!
    : )

    SvaraRadera