23 februari 2009

Önskestart

Efter en hel veckas ledighet var det tungt att kliva upp ur sängvärmen i morse. Riktigt tungt faktiskt. Fast iväg kom vi i alla fall, hela familjen, till slut...

En liten aning försenad snubblade jag in på min arbetsplats, väl medveten om att det nu var dags att konfronteras med två välfyllda postlådor - datorns inkorg och postfacket på skolans expedition... Jo, det hinner ju hända en del på en vecka.
Jag valde att starta med postfacket på expeditionen, eftersom jag ändå passerar det på min väg mot arbetsrummet - satte därmed nyckeln i det lilla låset och fiskade fram ett antal kuvert, några uppdaterade klasslistor och en och annan mer eller mindre intressant tidskrift.
Bland alla de bruna internpostkuverten fanns det ett kuvert som liksom stack ut lite grann, trots sin väldigt vanliga bruna färg... det var betydligt tjockare än de andra kuverten och det kändes faktiskt som att det skulle kunna innehålla en liten present... En liten box av något slag fanns hur som helst däri.
Jag försökte kika ner i kuvertet medan jag stegade vidare mot arbetsrummet, lyckades se något rött tillsammans med en välbekant handstil... och plötsligt fick jag bråttom! Jag ökade på stegen, för min nyfikenhet visste vid det laget inga gränser...

Väl inne på mitt arbetsrum slet jag så upp det lilla paketet... och...
tadaa!!


Min trötta, tunga måndagsmorgon
var med ens som bortblåst!
På ett enda ögonblick
hade den nu ersatts av
en riktig
önskestart
på arbetsveckan!

TACK vare en väldigt omtänksam kollega!
(japp - pralinerna var jättegoda!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar