25 mars 2009

På bättringsvägen...

Sömn är bästa medicinen! Sömn och te och honung och vitlök! I alla fall när det handlar om dunderförkylning.
Nu är jag på bättringsvägen. Jag har hostat och snorat i nästan alla regnbågens färger (men det var kanske fler detaljer än ni behövde?) i några dagar och nu känner jag mig piggare.


Fast det är viktigt att ta det säkra före det osäkra! Som E på jobbet sa när jag ringde dit i morse; "man måste visa hänsyn till andra, och stanna hemma tills man är helt frisk".
Det var väldigt klokt sagt, tycker jag. Så jag stannar minsann hemma i morgon också. Känner inte att jag har något behov av att visa mig "duktig" på något sätt och har heller inga jobbiga kollegor som jag känner att jag vill smitta ner.
Det är bra.

4 kommentarer:

  1. Gott att läsa att du e' på bättringsvägen!

    kram & Tack för all Omtanke jag fick idag! ...det värmde gott!

    Ses snart igen...

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att du hittat skylten till bättringsvägen, synd bara att det inte står hur långt det är dit:-)

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att det går åt rätt håll:) Men du stanna hemma v ut, så du inte går för tidigt och sedan åker du på något nytt, tänk på att du behöver återhämta dig.Inga jobbiga kollegor???Herregud ni ska ju ha en tävling, och du vet väk det gamla talesättet i kärlek och spek är Allt tillåtet:) Passa på att smitta ner dina motståndare, och NEJ det är absolut inget fusk, herregud du kan väl inte rå för att förkylningsviruset finns eller..)Hihihi

    SvaraRadera
  4. Utmaning: From the bottom of my heart - varsågod! STOR kram tillbaka!! (japp, ses snart igen!)

    Tesstamente: "Den som letar skall finna" : D
    Men faktiskt - en liten 1:a kan man se där längst fram på skylten... borde betyda en dag eller så! : )

    Monika: Jadå, jag stannar hemma veckan ut - jag är ju LEDIG på fredag gu´bevars!
    Och det där med nedsmittning av motståndarna... hmmm, det har jag ju inte tänkt på förstås... Alltså, du är så himla bra på att se saker och ting ur andra perspektiv Monika!! ; ) Ha ha ha!!

    SvaraRadera