15 april 2009

En bra dag!

  • Älsklingstjejen har preliminärt kommit in på sitt förstahandsval på gymnasiet! Nu håller vi tummarna stenhårt, för att ingenting ska förändras på den fronten...
  • Jag har fått löneökning! En bra ökning tycker jag, jag är nöjd och det känns fiiint!
  • Jag tror att Nästanbarnet är på väg ut ur trasselsnåren... eller, det känns i alla fall ganska bra för tillfället och jag hoppas... hoppas... håller tummarna... men vågar inte andas ut ännu... En dag i taget, ni vet.
  • Jag har pratat med syster yster! Det är alltid bra! Vi kan prata halva meningar med varandra och ändå förstå... eller fylla i varandras meningar, för att vi vet liksom.
  • Underbara vännen A.P. och jag har bokat in en lunchdejt på fredag! Äntligen! Det är eeevigheter sedan vi träffades...
  • Jag har tipsat lika underbara vännen L om ett ledigt vikariat att söka - ett vikariat i min arbetsgrupp! L blev eld och lågor, tänkte söka genast, och jag håller tummarna för henne också förstås! Hon är som klippt och skuren för tjänsten.
  • Det har varit soligt, varmt och fint väder idag också! Jättebra, för jag mår så bra när solen skiner! Nallebjörnsvovven och jag har promenerat på stranden, och vovven fick bada tassarna i vattenbrynet.
  • Båda mina älsklingsbarn har mått bra och varit glada idag! Och de har valt att spendera en del av sin tid med mig! Det gör mig så glad, att de vill vara med mig mellan varven och att de väljer att involvera mig i så mycket av det de gör och funderar på. Jätteglad. Stolt. Jag älskar dem. De är viktigare än allting annat. Allt.

Kan det bli bättre?

3 kommentarer:

  1. Vilken dag:)Grattis. Vad glad jag blev när jag läste dina rader om extra barnet, måtte det gå vägen nu.Jasså Nallevovven har badat tassarna, vilken chicken alltså!!:) Gustaf har varit i till magen,men så är han ju som bekant en galen mops:))
    Du innan du beslutar dig för något sådant hemskt som att ge dig själv godis förbud, så vill jag gärna berätta för dig, att enligt forskarna så, människor som är överviktiga "föryngras med ca 5 år" (därför ser jag ut som en tonåring), hihihi...
    Tänk dig för, det är bättre att äta på, då slipper man det här med botox osv:))
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Christel - raka vägen till din/Jespers mail - genast! Har skickat ett stycke som jag skrivit i hop och behöver feedback på det, utav en expert som du! (Ta sedan bums bort det ur mailkorgen!)
    Kramar Anneli

    SvaraRadera
  3. Monika: Chicken??!! Nähääädu, Nallevovven är ingen chicken - åtminstone inte när det gäller havsbad! Hon har varit i med hela sig flera gånger redan och hade hon fått bestämma själv så hade hon helst badat alltid, hela tiden, året runt... ja, i HAVET, som sagt. Badkaret? Där snackar vi kycklingfasoner! : D
    Och tack för din överviktsinformation. Sockerberoende vs botox... nej, det är inget lätt beslut det här alltså... Men jo, jag ska fundera ett varv till. *asg*

    Anneli: Du är fantastisk och jag är så glad att du finns!!! Tusen kramar!

    SvaraRadera