5 juni 2009

Fredagen den 5 juni

Kuratorskollegorna har gett sig iväg på "social trivseldag" idag. Cykeltur och picknick på ön Ven blev på grund av vädret en tågresa till Helsingborg istället, för att göra... ja, jag vet inte faktiskt. Besöka en konstutställning kanske, eller promenera i en slottspark... måhända något mera fartfyllt än så? Nej, jag vet som sagt inte, för jag är inte där.

För egen del vaknde jag med beslutet att stanna hemma. "Trist och tråkigt", sa fina kollegan A när jag ringde och avbröt henne mitt i morgonbestyren, men för mig känns det helt okej. Det kommer att komma fler dagar, det kommer att bli fler tillfällen.
En körig mage har nu fått både vila, mat och motion. Jag är nöjd med mitt beslut, allting känns bättre och ikväll stundar examenskalas!


För Ego är nu tre års studier till ända. Tre år av kunskapsinhämtning, förväntan, oro och våndor, glädje och inspiration, relationsbyggande med nya och kanske livslånga vänner, viktiga insikter och spännande personlig utveckling... Det är en milstolpe! Ett självförverkligande. En seger. Oavsett vad som väntar runt kröken.
Jag gratulerar henne stort naturligtvis, och tänker tillbaka till min egen stora dag för hela fem år sedan... (!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar