7 juli 2008

Jag samlar på guldkorn!

Semester, sommar och sol... Jag tar sovmorgon och äter långsam frukost på solig veranda tillsammans med stillhet, värme och fågelkvitter. Låter kroppen få vakna till liv i sin egen takt.
Nallebjörnsvovven väntar snällt men ber sedan om en långpromenad. Vi strosar omkring en bra stund och andas in sommaren och dagen. Har ingen brådska, utan låter det ta den tiden det tar. Drar oss sedan hemåt, till nyvakna barn med solblekta hår och solbrun hud. Underbara fina , ni värmer mitt hjärta!
Sedan dagens första dopp från saltstänkt brygga - det klara havsvattnet svalkar min solvarma kropp och jag njuter... Sedan ett dopp till, och så långsam cykeltur hemåt. Världen är så vacker!

Jag dukar fram lunchen och väljer pasta, oliver, tomater, vitlök, salami och örter. De kommer så väl överens i salladsskålen och det doftar underbart! Det blir ny energi till kroppen, så jag och nallebjörnsvovven kan gå på upptäcksfärd igen.
Så kommer regnet, ett varmt sommarregn som gör gott för allt det torra och törstiga. Jag och vovven tar igen oss och jag slumrar till en stund i soffan. Det gör ingenting, jag har inte bråttom, ska ingenstans och bryr mig inte om i vilken vinkel klockans visare står. Jag har semester... Och jag samlar på guldkorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar