14 juli 2008

Lite jävlaranamma är allt som behövs!

Växlande molninghet i allra högsta grad. Och vinden tar i så jag tror att partytältet (som agerar låtsas-uterum, på grund av allt jäkla regnande...) ska lyfta! Men nu har jag tjurat klart - är det sommar så är det!
Med en stor dos jävlaranamma kastar jag badhandduken i cykelkorgen och beger mig ner till piren. Nu ska här banne mig badas!

Jag fnissar lite åt mig själv när jag klär av mig shorts och linne (jo, det har jag på mig varje dag, oavsett väder, för det är sommar!), och när vinden viner sådär så måste jag erkänna att jag definitivt inte är svettig... Fast har jag kommit såhär långt så är det ju bara att göra.

Stora vågor är det visst idag... Ganska mäktigt. Stort och vackert. Jag behöver bara gå några få steg ner på badstegen innan vågorna nästan sköljer över mig. Himla tur att det salta havsvattnet fortfarande har behaglig temperatur.
Det blir en tävling med mig själv, en utmaning... Ett, två, tre - och så kastar jag mig ut! Det är en härlig känsla att vara ett med Det Stora Blå.

Och det funkar! Mitt tjuriga jag är som bortblåst!Jävlaranammat har gjort ett gott jobb idag och jag cyklar hem med ett leende på läpparna. Ett lugn inombords och håret drypande av salt havsvatten. Nu tar jag mig an resten av dagen!

1 kommentar:

  1. Härligt Christel! Är det sommar så är det!!!! :-)/Anneli

    SvaraRadera