21 juli 2008

Pånyttfödd!



Vädergudarna har hört mina böner och mitt evinnerliga gnäll - det vankas högsommarvärme!!! Och jäklar vad snabbt humöret vänder då, så mycket energi vi får helt plötsligt och så många härliga idéer!

Exempel:
  • Jag korkade upp en flaska cider, 4,5% alc, mitt på eftermiddagen idag och låg och sörplade på den i solsängen (hade knappast hänt om det varit kallt och mulet ute, varken solsängen eller cidern).

  • Sambon rotade fram sin gamla surfingbräda, våtdräkten och seglet... Grejorna blev tvättade och våtdräkten provades (jodå, passade med nöd och näppe), och i morgon ska det tydligen surfas! (hade nog inte heller hänt om det varit mulet och kallt).

  • Älsklingsbarnen cyklade till friluftsbadet och låg där och plaskade heeela dagen! (hade i och för sig kunnat hända vilken dag som helst, men ändå).

  • Jag cyklade ner till piren för mitt dagliga havsdopp, trots att det idag blåste frånlandsvind vilket är detsamma som kallt vatten (hade förmodligen inte hänt en kall och mulen dag, fast man vet aldrig...).
  • Sambon och jag passade på att storstäda huset ner mot kvällningen, så att vi inte ska behöva göra det sedan, senare i veckan, då när det ska bli så himla soligt och varmt!! (hade i och för sig kunnat hända oavsett väder och temperatur, men knappast i så snabb takt som idag!).

  • Kära vännen A hörde av sig - vad sägs om grillkväll till helgen??! (hade såklart kunnat hända när som helst, men ändå!).

Nu väntar vi bara på att L med familj ska komma hem från Kalmar!! Och så tackar vi vädergudarna så in i helsicke! Måtte de vara på såhär bra humör för resten av sommaren...

Jag är pånyttfödd!



STÖRSTA grattiskramarna till kära syster yster! Just idag har hon blivit 39!
VÄLKOMMEN HEM kära A.P! Nu har hon äntligen återvänt från Makedonien!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar