12 juli 2008

Världens finaste barn!

I vårt hus bor de allra bästa barnen i hela världen!

Jag och sambon satt i TV-soffan när älsklingsbarnen kom tassande i trappan. Väldigt hemlighetsfullt uppmanade de oss att följa med ner på bottenvåningen, och de ville på inga villkor avslöja vad det hela handlade om. Jag måste erkänna att jag till en början blev lite irriterad, försjunken som jag var i något meningslöst TV-program, och försökte förhala händelseförloppet så gott jag kunde (otacksamt så det förslår...). Men inga ord och inga visor hjälpte - det var bara till att resa den platta baken från soffdynan och följa med! Nerför trappan fick vi gå själva men sedan satte barnen sina händer för våra ögon och vi leddes in i vårt sovrum... "Varsågoda!" kvittrade sötnosarna, och gissa vad vi därefter fick vila ögonen på och kasta oss över?
Mitt på sängen hade de ställt en stor låda, invändigt klädd med ett vackert tyg, och fylld med diverse godsaker! Exotiska frukter, fin mörk choklad (som jag ääälskar!), ett pantkvitto (!) och en skraplott med chans att vinna storkovan på! Och så det allra finaste av allt; en textad lapp där jag och sambon överöstes med beröm för att vi slutat röka och för att vi orkat hålla ut såhär länge!

Ja, vad säger man? Tusen tack fina, fina älsklingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar