5 augusti 2008

Förödelse - men slutet gott allting gott!

Sådärja! Sambon och jag har legat i som skållade råttor hela dagen. Det har sågats och räfsats och sopats och plockats...
Vårt fina syrénträd är nu ett minne blott, itusågat i mindre bitar och fört till den sista vilan på Återvinningsgården.
Bosse ligger fortfarande i hallen och gråter, men hans tid kommer också! Så småningom. Det är långa vårdköer numera.
Nu ser vår trädgård nästan ut som innan, fast bara nästan. Och man kan nästan se ut genom fönsterna...
Hade jag varit pessimistiskt lagd så hade jag väl deppat ihop och grämt mig för både det ena och det andra. Men nu är jag tack och lov inte det. En optimist förhåller sig på ett annat sätt till det som är och har varit - och i den här situationen fanns det inte mycket mer att göra än att städa upp förödelsen. Den inbokade lunchdejten med A.P. fick helt enkelt stå åt sidan idag. Men det kommer fler dagar. Och efter regn kommer alltid solsken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar