11 augusti 2008

Kan man få bli förtidspensionär..? Snälla...?

Det närmar sig. Jag kan inte göra någonting åt detta faktum och ångesten kommer krypande. Vill inte, vill inte, vill inte börja jobba igen!!
I morse blev det så väldigt tydligt att sommarsemestern tyvärr inte varar för evigt i år heller. En av mina kuratorskollegor ringde och berättade att det hade kommit ett brev till henne, vilket egentligen skulle till mig. En kurator på habiliteringen har tydligen preliminärbokat ett möte med mig på måndag, fick jag veta, och kanske skulle jag ringa upp henne och bekräfta tiden..?
Jag blev självklart tacksam för min kollegas information och ja, jag behövde komma i kontakt med hab.kuratorn så snart som möjligt eftersom jag faktiskt inte har möjlighet att närvara vid ett möte på måndag - men... suck... den vanliga vardagslunken kom så nära helt plötsligt...

Jag skulle kunna ha semester jämt. Jag gillar frihetskänslan - behöver den! - och jag är så himla bra på att vara ledig.
Skytten är för övrigt ett frihetsälskande stjärntecken, sägs det. Älsklingskillen, som också är skytt, sa idag: "mamma, jag skulle vilja bli förtidspensionär".
Jag förstår precis vad han menar. Jag tänker också så ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar