5 november 2008

7 sorters kakor. Och tårta måste vi också ha!

Härliga tjejerna i tjejgruppen kom med världens bästa förslag idag; varför inte ställa till med ett hejdundrande kak- och tårtkalas nästa gång vi träffas, eftersom en av dem fyller år då! Va, va, va??!!
Njaaae, försökte jag lite vuxet, men själva ja:et i "njaaae" lyste nog igenom på något sätt... Och det är ju svårt att säga nej när man egentligen skulle vilja säga ja på direkten.
Så det fanns inte så många alternativ helt enkelt - ett ja fick det bli!




Om ganska exakt en vecka blir det alltså kalas utan dess like... Nio bakglada 15-åringar kommer att skutta in på mitt arbetsrum tillsammans med varsin hembakad kak- eller tårtsort, och vi ska äta så det sprutar ur öronen!

Men - säger vän av ordning med barsk röst - är detta egentligen försvarbart överhuvudtaget?? Tjejgruppsverksamheten då?
Ja, jag flinar vän av ordning rakt upp i ansiktet och hävdar med bestämdhet att även kakor och tårtor verkar förebyggande mot tonårsdepression och nedstämdhet! Definitivt.

3 kommentarer:

  1. Kan vi inte låssas att jag praktiserar hos syvaren och böööör vara med kuratorn just denna dag???

    SvaraRadera
  2. Jo det skulle vi ju kunna faktiskt! Annars kan du ju bara komma och knacka på, helt appropå liksom... och så kan du ju verka lite svag i kroppen - så säger jag: Oh herregud! Här kommer en som behöver en sockerkick! (eller nå´t liknande)...

    Tycker det låter som en riktigt bra plan!

    SvaraRadera
  3. Ja, så gör jag så klart!

    SvaraRadera